سيستم هاي حرارتي برودتي و تجهيزات استخر
توضيحات تكميلي در رابطه با سيستم هاي حرارتي برودتي و تجهيزات استخر

هواساز چيست؟


هواساز يكي از مهم ترين و كاربردي ترين دستگاه ها در تهويه مطبوع است كه وظيفه آن تنظيم گردش هوا مي باشد.
هواساز از اجزاي گوناگوني تشكيل شده كه عملكرد آن با كاركرد هريك از اجزاي سازنده آن ارتباط مستقيم دارد.
اجزاي سازنده هواساز عبارتند از : كويل هاي آب گرم و آب سرد، فن، تعدادي فيلتر، كانال و محفظه توليد آب سرد و آب گرم و رطوبت زن، كه عملكرد هر يك از اجزا بر عملكرد و راندمان كلي دستگاه هواساز تاثير مستقيم دارد. 

 

طرز كار دستگاه هواساز


آب سرد موجود در چيلر و ميني چيلر و يا آب گرم موجود در پكيج و يا بويلر ها توسط لوله كشي هاي مربوطه به هواساز منتقل مي شود، سپس فن هايي كه در دستگاه هواساز تعبيه شده اند با دميدن هوا از روي كويل هاي آب گرم و يا كويل هاي آب سرد هواي موجود را گرم و يا سرد مي كنند. در فصول گرم سال كه هواي توليدي توسط هواساز سرد مي باشد به آن هواساز سرمايشي و در فصول سرد سال كه نياز به توليد گرما داريم هواساز را هواساز گرمايشي مي نامند چرا كه هواساز دستگاهي دو فصلي است كه در تابستان وظيفه خنك كردن هواي محيط و در فصل زمستان وظيفه گرم كردن هواي محيط را به عهده دارد.

 

انواع هواساز


دستگاه هاي هواساز برحسب ويژگي ها و اجزاي آن به انواع گوناگوني دسته بندي مي شوند

  1. انواع هواساز بر حسب نوع فن به كار رفته در طراحي و ساخت هواساز
  2. انواع هواساز بر حسب مكانيسم نوع دستگاه (گرمايشي و سرمايشي)
  3. انواع هواساز بر حسب نوع موتور به كار رفته در توليد هواساز
  4. انواع هواساز بر حسب جنس بدنه و تجهيزات
  5. انواع هواساز بر حسب تجهيزات و امكانات موجود در آن (وجود رطوبت زن و يا رطوبت زدا در هواساز)
  6. انواع هواساز بر حسب سيستم كنترلي موجود در هواساز
  7. انواع هواساز بر حسب نوع و تعداد فيلتر هاي مورد استفاده در دستگاه هواساز
  8. انواع هواساز بر حسب ظرفيت دستگاه هواساز و ابعاد آن

در حالت كلي هواساز را مي توان به دو نوع تقسيم كرد:

  1. هواساز خانگي و يا هواساز آپارتماني
  2. هواساز صنعتي 

 

هواساز آپارتماني

 

هواساز آپارتماني ، هواساز خانگي ، دستگاه هواساز منزل و يا هواساز كوچك كه با القاب گوناگون از آن ياد مي شود همانطور كه از نامش پيداست، به سيستم هاي هواسازي گفته مي شود كه در خانه ها و آپارتمان ها مورد استفاده قرار مي گيرد. كه در ابعاد كوچكي ساخته و توليد مي شوند و غالبا آن ها را در پشت بام و يا بالكن ساختمان هاي مسكوني ، و آپارتمان ها نصب مي كنند. از دستگاه هواساز منزل يا به عبارتي هواساز آپارتماني به منظور كنترل و تنظيم رطوبت ، درجه حرارت و كيفيت هواي داخل آپارتمان استفاده مي شود. در واقع هواساز آپارتماني يا هواساز خانگي جريان هواي داخل ساختمان را ميگيرد و آن را با هواي بيرون مخلوط مي كند، بعد از فيلتراسيون و تنظيم دما و رطوبت لازم هوايي مطبوع را در محيط داخل ساختمان منتشر مي كند.

در هواساز آپارتماني يا خانگي انتقال حرارت از طريق كويل هاي سرد و يا كويل هاي گرم صورت مي گيرد. در صنايع بزرگ سيال گرم و يا سرد توسط بويلر و چيلر تامين مي شود ولي در هواساز آپارتماني سيال (آب) توسط موتورخانه تامين مي شود.

 

هواساز صنعتي

 

هواساز صنعتي معمولا داراي ابعاد و طول بزرگي مي باشد و ساختار پيچيده اي نسبت به هواساز آپارتماني دارد. از هواساز صنعتي در صنايع ، سالن هاي بزرگ، آمفي تئاتر و مراكز خريد و اداري و عمومي استفاده مي شود. 

 

هواساز هايژنيك

 

هواساز هايژنيك زيرمجموعه سيستم هاي اتاق تميز است و هدف آن ايجاد محيطي سالم ، جلوگيري از بيماري هاي مسري و خطرناك و ايجاد محيط بهداشتي مي باشد. تامين هواي مطبوع ، تازه و فيلتر شده ، تضمين شرايط بهينه آب و هوا از ديگر وظايف هواساز هايژنيك مي باشد.
اتاق تميز اتاقيست كه ذرات موجود در آن با استاندارد هاي مربوطه و دستگاه هاي مخصوص در كنترل است.
هواساز هايزنيك يكي از مهمترين تجهيزات در ايجاد فضاي اتاق تميز و توليد هواي پاك در صنعت تهويه است. هواساز هايزنيك يا هواساز بهداشتي از نظر ساختاري به هواساز معمولي شبيه است،  كه علاوه بر عملكرد هواساز معمولي توانايي فيلتراسيون و پاكسازي هوا از هر نوع آلودگي و باكتري را تا 99.99 درصد به صورت پيشرفته و كاملا تخصصي را دارد.
از هواساز هايژنيك در فضاهايي مانند اتاق تميز ، اتاق جراحي ، بيمارستان ها و فضاهاي آزمايشگاهي به جهت از بين بردن ميكروب ها و استريل كردن فضا استفاده مي شود. نوع فيلترهاي به كار رفته در هواسازهاي هايژنيك و تعداد دفعات تعويض هوا ، دما و رطوبت هوا ، فشار هوا ، جريان هوا بسيار حائز اهميت است.

 

جهت كسب اطلاع از قيمت هواساز ، فروش هواساز و خريد هواساز به سايت بامين تهويه صفحه هواساز ايرواشر  مراجعه فرماييد.

 

جهت مشاهده ادامه اين مطلب به منبع اصلي آن مراجعه فرماييد و روي لينك زير كليك نماييد.


انواع هواساز 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۳۲:۳۸ ] [ zg ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی