سيستم هاي حرارتي برودتي و تجهيزات استخر
توضيحات تكميلي در رابطه با سيستم هاي حرارتي برودتي و تجهيزات استخر


تفاوت هواساز و هوارسان در هواي ورودي به آنهاست. به دستگاههاي full fresh air كه هيچ نوع هواي برگشتي ندارند هوارسان گفته مي‌شود و به دستگاه‌هايي كه هواي برگشتي از محيط داشته باشند هواساز گفته مي‌شود. هواساز ها معمولاً به دليل استفاده از هواي خارج داراي كويل ها و فيلترهاي قوي تر هستند. در سيستم هايي كه از هوارسان استفاده مي شود دريچه اگزاست فن هاي مناسب بايد در نظر گرفته شود. هواسازهاي هايژنيك و ايرواشر ها از جمله هوارسان ها هستند.

 

براي مشاهده منبع اصلي، قيمت هواساز ، فروش هواساز و خريد هواساز روي لينك زير كليك كنيد.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/هواساز


تفاوت هواساز هايژنيك و هواساز معمولي


هواساز هايژنيك داراي بدنه استيل است در صورتيكه هواساز معمولي داراي بدنه فولادي يا گالوانيزه مي باشد. فن بكار رفته در هواساز هايژنيك معمولا از نوع پلاگ كفن است در صورتي كه در هواساز معمولي از فن هاي سانتريفيوژ فوروارد يا بكوارد حلزوني استفاده ميشود.كويل هاي هواساز هايژنيك به دليل استفاده از هواي بيرون براي تهويه و عدم برگشت هوا داراي ظرفيت بالاتر به نسبت هواسازهاي معمول است. فيلتر هاي به كار رفته در هواساز هايژنيك به دليل استفاده حساس از اين دستگاه ها چند مرحله‌اي است. مانند فيلتر آلومينيومي، فيلتر هپا، بگ فيلتر و ... اما در هواساز هاي معمولي تنها از فيلتر آلومينيومي استفاده مي شود.


كنترل ظرفيت در هواساز

 

  1. كنترل ظرفيت در هواساز ها به چند روش صورت مي پذيرد.
  2. كنترل دور موتور فن هواساز توسط اينورتر
  3. كنترل دور پمپ سيستم گرمايش و سرمايش توسط اينورتر
  4. كنترل آب ورودي به هواساز به وسيله شيرهاي سه راه يا دوراهي برقي
  5. كنترل هواي خروجي از هواساز با استفاده از دمپر هاي دستي يا برقي

 


محفظه اختلاط در هواساز


محفظه اختلاط در دستگاه هواساز جهت مخلوط كردن هواي تازه و هواي برگشتي است. محفظه اختلاط معمولاً قبل از بستر فيلترها و در ورود هوا به هواساز تعبيه مي‌شود محفظه اختلاط يك محفظه خالي است كه ورود آن از دمپرها و خروج آن به بستر فيلترها است.

دمپر در هواساز


دمپر در هواساز ها به دو نوع دستي و برقي است. به دمپرهاي برقي اصطلاحاً موتور دمپر گفته مي‌شود، موتور دمپر ها معمولاً براي كنترل ظرفيت و يا تغيير فصل استفاده مي‌شوند و توان باز و بست دمپرهاي هواساز را دارند.

 موتور دمپر ها با توجه به سايز دمپر و فشار هواي عبوري انتخاب مي‌شوند تا توان غلبه بر فشار هوا را داشته باشند.


انواع كويل در هواساز


كويل گرمايش

گرمايشي جهت عبور آب گرم و توليد هواي گرم است.


كويل سرمايش

كويل سرمايي و جهت عبور آب سرد چيلر و توليد هواي خنك است.


كويل تلفيقي

كويل و تلفيقي در هواساز در تابستان با آب سرد و در زمستان با آب گرم كار مي كند در بحث انتخاب ظرفيت كويل هميشه كويل سرمايش داراي سطح تماس بيشتري نسبت به كل گرمايش است لذا سطح تماس كويل تلفيقي بايد با حداكثر مقدار (به ميزان مورد نياز تامين لود سرمايش) باشد.

كويل dx

كويل dx در هواساز كه معمولاً براي رطوبت گيري هم از آن استفاده مي‌شود به پول‌هاي گفته مي‌شود كه گاز مبرد چيلر از داخل آن عبور مي كند و دماي سطح كويل پايين‌تر از كويل سرمايش با آب سرد است.

 

براي مشاهده منبع اصلي، قيمت هواساز ، فروش هواساز و خريد هواساز روي لينك زير كليك كنيد.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/هواساز

امتیاز:
بازدید:
[ ۵ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۱۰:۱۹ ] [ zg ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی