سيستم هاي حرارتي برودتي و تجهيزات استخر
توضيحات تكميلي در رابطه با سيستم هاي حرارتي برودتي و تجهيزات استخر

در زمان تعمير يا راه اندازي مجدد فن كويل بايد هواگيري فن كويل‌ها انجام شود تا از اتفاقات بعدي جلوگيري گردد. فن كويل‌ يكي از سيستم هاي تهويه مطبوع است كه كاربرد سرمايشي و گرمايشي دارد. فن كويل جايگزين خوبي براي شوفاژ يا رادياتور به شمار مي رود. به كمك فن كويل دماي محيط را مي‌توان به خوبي كنترل كرد. فن كويل‌ ها انواع مختلفي دارند و هواگيري در هر نوع با تغييرات جزئي مشابه است.  

آشنايي با فن كويل‌

براي هواگيري انواع فن كويل ‌ها به روشي ساده، لازم است سيستم آنها را بشناسيد و اطلاعات كافي در رابطه با عملكرد آنها داشته باشيد. تمامي فن كويل‌هاي موجود در بازار فارغ از نوع و مدل آن تقريباً به يك شكل طراحي شده‌اند و داراي ساختمان ثابتي هستند. بطور كلي يك فن كويل از دو بخش ساخته شده است. فن دستگاه كه وظيفۀ آن مكش جريان هوا و سپس پرتاب هوا به درون اتاق است و بخش كويل دستگاه كه عمل انتقال حرارت را انجام مي‌دهد. اين دو بخش در كنار برخي تجهيزات فني و مهندسي با هم عمل گرمايش يا سرمايش محيط را امكان پذير مي‌كنند.

فن كويل

هواگيري فن كويل زميني

فن كويل هاي زميني به صورت گسترده مورد استفاده قرار مي گيرند. از فن كويل هاي زميني در هر جاي مناسبي مي توان استفاده كرد.

به طور مثال اگر فاصله كف اتاق تا زير پنجره كم باشد مي‌توان از نوع زميني استفاده كرد.

ارتفاع اين فن كويل كم است، ولي پهناي آن بيشتر از ساير مدلهاي فن كويل مانند فن كويل هاي سقفي مي باشد دريچه هاي هواي خروجي از فن كويل هاي زميني مي توانند در بالا و يا در پايين و در قسمت جلوي فن كويل ها تعبيه شود.

اما اگر هواگيري به طرف بالا و يا به دو طرف در حركت باشد، ظاهر فن كويل هاي زميني مناسب است از اين رو استقرار آنها در جاهاي مختلف خانه با شكل و شمايل آن قسمت از منزل شما سازگار است.

فن كويل هاي زميني براي مكانهايي مانند مكان هاي اداري و يا آپارتمان ها ميتواند مورد مناسبي باشد، اين نوع فن كويل ها براي مكان هايي كه نياز به سكوت و آرامش دارند مانند آپارتمان ها و مكان هاي اداري مورد استفاده قرار مي گيرد.

ولي در جاهايي كه رفت و آمد در آنجا زياد است مشكلي به وجود نمي آيد.

براي انجام هواگيري فن كويل هاي زميني اگر شما تجربه انجام كارهاي فني را داريد مي بايست يك بار به طور كامل كويل را باز كرده و قطعات داخل آن را تميز كنيد.

سپس دوباره فن كويل را ببنديد تا هواي به داخل قطعات نفوذ كرده است خارج شود.

هواگيري فن كويل ديواري

نحوه هواگيري در فن كويل هاي ديواري نيز هم مانند فن كويل هاي زميني است، با اين تفاوت كه زير سقف و به صورت افقي قرار مي‌گيرند، هوادهي در فن كويل هاي ديواري از دريچه جلوي آنها و جهت آن افقي مي باشد.

فن كويل ديواري به صورت روكار نصب مي شود و براي مكان هايي كه نمي‌توان در آنها از فن كويل هاي زميني استفاده نمود مناسب مي باشد.

براي هواگيري فن كويل ديواري مي بايست دريچه جلوي اين دستگاه را به طور كامل باز كنيد تا هوايي كه در داخل اين دريچه جمع شده است از آن خارج شود.

اهميت هواگيري فن كويل‌

عمل گرمايش يا سرمايش محيط در فن كويل‌ها به كمك يك كويل حرارتي انجام مي‌گيرد.بطور مثال در زمان سرمايش، جريان آب سرد در داخل اين كويل حرارتي به گردش در مي آيد. به صورت همزمان فن دستگاه نيز شروع به كار كرده و جريان هواي موجود در هوا را به داخل فن كويل مكيده و در تماس با كويل حرارتي قرار مي‌دهد. به خاطر اختلاف دمايي كه بين جريان هوا و آب موجود در كويل حرارتي وجود دارد، دماي هوا پايين آمده و دوباره آماده ي ورود به محيط مي‌شود. همين عمل در زمان گرمايش نيز انجام ميشود.

اما اگر كويل حرارتي به درستي كارش را انجام ندهد، فرايند گرمايش يا سرمايش دچار اخلال شده و گفته مي‌شود كه دستگاه خراب است. البته اين مشكل مي‌تواند دلايل مختلفي داشته باشد. از رسوب زدگي كويل حرارتي گرفته تا ورود هوا به داخل كويل. كه در اين ميان، هوا گرفتن فن كويل اتفاق مرسوم‌تري به حساب مي‌آيد. به همين خاطر است كه معمولاً وقتي از فن كويل براي مدت زيادي استفاده نمي‌شود، پيش از راه اندازي مجدد آن پيشنهاد مي‌شود كه فن كويل را هواگيري كنيد.

 

جهت كسب اطلاعات بيشتر و مشاهده اطلاعات فني، تصاوير و قيمت فن كويل به سايت بامين تهويه مراجعه فرماييد.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/fancoil

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۰۱:۴۳ ] [ zg ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی